Pizza pita Mr.Bean







U nekom časopisu sam pre nekoliko godina naišla na recept za ovu pitu.
Recept se zvao Mister Bean (nije bilo reči o piti u tom naslovu), pa me je zainteresovalo o čemu se radi. Ni dan danas ne znam zašto Mr. Bean...ako neko slučajno zna neka mi ispriča.Doduše,padale su mi na pamet razne situacije zbog kojih bi neko dao piti ovaj naziv,ali neću da vas zamaram mojim dokonim mislima koje me spopadaju dok ređam kore (dosadan posao).
Na slične recepte nailazila sam i kasnije.Svi su vrlo slični,ali ima uvek razlike u načinu  izrade,pa i količini sastojaka.
Nakon prvog pravljenja, kada isprobam recept i oslušnem,ne bih li čula oduševljenje ukućana izazvano prvim zalogajima;),recept uvek pokušavam da svedem na meru najlakše moguće izrade, sa što manje isprljanih posuda i što kraćim utrošenim vremenom. A da rezultat bude jednako dobar i ukusan. Bude tu i korekcije sastojaka,u skladu sa trenutnim (ne)dostupnim namirnicama.
Znam samo da ovaj recept nikada nigde nisam zapisala,pa se tako on malo,pomalo i menjao...nekad dva jaja,nekad četiri,da li  100 gr.ili 150gr. šunke, šoljica ili šolja ulja...??? Bilo je i kritika na moj račun: Pa kako možeš tako da mi diktiraš recept,zna se valjda koliko jaja ide tu..kesica ili pola kesice origana... Ljudi,ovo je obična pita!!,rekla bih tada...A zaboravila sam da sa dvadeset pet nisam znala da ispečem jestivu pitu ;)
Jasno vam je da sa vama želim da podelim jedan jednostavan recept.Kako god budete eksperimentisali i menjali količine(pa čak i sastojke) u razumnim granicama,rezultat ne može biti loš.


Potrebne namirnice:

pakovanje kora(400 gr.)

150gr. kečapa
kesica origana
pola šolje ulja

3 jaja
200gr. kačkavalja
200gr. šunke
malo soli

Postupak izrade:

Ređati kore jednu preko druge, i svaku poprskati (premazati) mešavinom kečapa,ulja i origana. Na taj način utrošiti celo pakovanje kora, a na poslednju koru rasporediti već pripremljeni fil od rendanog kačkavalja,rendane šunke i ulupanih jaja,uz dodatak malo soli.
Uviti u vrlo čvrst rolat,zamotati u kesu ili providnu foliju,pa ostaviti da odleži u zamrzivaču oko 30 min(može i malo duže).Polusmrznuti rolat se bolje seče i fil ne curi.Nakon toga seći kolutove širine oko 1,5-2cm. Ako baš nemate vremena da čekate pola sata,preskočite deo sa zamrzavanjem.



Kore su sve do poslednje poređane i premazane 
Narendani sastojci čekaju...
...ulupana jaja 
Fil je raspoređen preko kora
Sve je urolano...
...pa isečeno

Ako imate u najavi drage goste koji će možda svratiti "ovih dana",idealna je varijanta zamrzavanja već pripremljenih komada koji treba samo da se ispeku( dok vi sa gostima pijete kafu ;)



 Spremljeno za zamrzavanje, jer su gosti odložili posetu za sutra ;)
Noć je bila duga u zamrzivaču,ali ove komade čeka topla rerna

Peći u blago podmazanom plehu 40-ak min. na srednjoj temperaturi, tj. dok ne porumeni (kako to neki kažu).
Ja uvek ugrejem rernu pre pečenja.
Može se servirati uz dodatak kisele pavlake ili neke salate, što daje kompletan obrok.












Comments

  1. U Zajecaru ima pekara mr.Bean i prave i prodaju pitu sa nazivom mr.Bean :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts