O Hrono ishrani - utisci




Evo ovako sam pisala u februaru. 
Došlo je vreme da malo rezimiram.
Kao što sam rekla, varaću verovatno po malo - i varala sam. Ali više nisam nego što jesam. 
I kad se dočepah proletos svežeg povrća s pijace, naročito paradajza, nije više bilo problema. 
Ako ste i vi zainteresovani za Hrono ishranu, ako je već primenjujete ili se rešavate da krenete... možda vas zainteresuje moje iskustvo i utisci nakon šest meseci ne baš potpuno disciplinovanog pridržavanja pravilima. 
Izraženo u procentima, rekla bih da sam 80 posto ispoštovala sve. Ja sam zadovoljna.

Postavila sam sebi neka pitanja.

Šta najviše volim u HI?
- Doručak, hrono hlebove i limunadu koju i inače pijem po celi dan. Od jednog naceđenog limuna napravim 1,5 litar limunade.

Šta mi je bilo najteže u HI?
- Nedostatak voća u restrikciji i osmišljavanje pravilne večere (naročito zato jer za večeru uglavnom nisam ni gladna)

Šta mi je bilo najlakše u HI?
- Proterivanje jedne stare navike iz ishrane i spremanja - a to je kombinovanje proteina sa skrobom. Znači, ne postoji više meso s prilogom od krompira, makarona ili pirinča.

Šta me je najviše nerviralo i zbog čega sam zamalo odustala?
- Osećaj nadutosti prvih mesec i po dana.

Najjači utisak u vezi Hi?
- U restrikciji se lako prilagođavam pravilima. Nakon nje vrlo lako i često grešim, odstupam i varam.
- Kilogrami se ne gube baš brzo, ali se gube bez gladovanja.

Rezultat nakon 6 meseci (3 meseca restrikcije i 3 meseca vanrestriktivne HI)?
- 7 kilograma manje. 
- Nema pojačanog lupanja srca ni nelagode u želucu, što se ranije često dešavalo. Možda i nisam, ali se osećam zdravije.

Zaključak:
- I bez Hrono ishrane znala sam podosta kilograma da skinem (naročito pred leto), i to mnogo brže. Naravno, uz dijetu i intenzivnu fizičku aktivnost. 
Sad nigde ne žurim. Čak ni na more.
Ovo je nešto novo i drugačije. Bezbolnije.
Dobar je to osećaj da bez nekog sa strane zadaog termina i povoda s lakoćom radite nešto mnogo dobro za sebe.

- Hrono ishranu nije bilo teško primenjivati osim u dane ciklusa kad mi se jedu krofne pržene u dubokoj masnoći posute prah šećerom, palačinke s karamelom i plazma keksom, kao i predivne bele buhtle s pekmezom. A od slanih đakonija Zagorske štrukle. I pije mi se pivo s ukusom limuna. Ili ono obično, sve jedno je.

I još nešto mnogo važno da ne zaboravim: 
Bez sajta Hrono kuhinja to ne bi bilo to... Odatle vam preporučujem da krenete i tamo da se vraćate, kad god zatreba.



Na kraju, šta najradije jedem i spremam?
U prvo vreme često sam kuvala spanać dok mi se nije smučio. Ista stvar je i s pečurkama.
Trenutno su mi omiljene klasične sezonske salate, pečene tikvice i plavi patlidžan. I jaja, jaja, jaja... :))
Tu su i mafini na sto i jedan način, kao i pita od heljdinih kora. Ustvari, najviše volim sve ono što mogu da uvalim i ostatku porodice koji baš i ne mari za HI. 
A i krizne momente volim, jer tad pribegavam orasima i bademima koje uvek imam u minimalnim koiličinama u kući, jer... znate već.. zarazni su i ne možeš lako da staneš kad počneš.

Buduće korekcije u vezi HI?
Neopravdano sam zapostavila supe i čorbe u jelovniku što nikako nije dobro. To nameravam da promenim.


Na kraju svih zaključaka, zaključak da je ovo ishrana za sve nas koji mnogo volimo da jedemo.










Omiljeni doručak zadnjih meseci su nam sendviči s paradajzom i rendanim mladim sirom.




A paradajz čorba sa prokeljom i pečurkama je specijalitet, što zbog ukusa, što zbog brzine spremanja.




I naravno neizbežne salate sa sardinom ili tunjevinom u dane kad nemamo vremena za kuvanje i ugađanje, ni sebi a kamoli drugima.. 
Ja strpam unutra sve što mi dođe pod ruku i obilno začinim pešunom i limunom.





Comments

  1. E, BRAVO Sandra! Meni bi baš trebalo toliko da skinem al ne mogu da se nakanim da krenem..Zbog ovog glupog klimaksa imam stalno potrebu za masnim i slasnim u veeelikom broju dana u mesecu...UŽAS ! I nadrndana sam kad ne jedem...što nije moja priroda ...a onda opet besna na sebe što se ne uzdržim.Zajednički imenitelj :klimaks= bes. Fuj !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Požnat mi je taj začarani krug... Meni treba barem još ovoliko, mislim... al neću da preterujem i budem nezadovoljna, jer ja pre svega, volim da jedem i uživam u hrani ;)

      Delete
  2. Hvala ti za ovaj rezime.
    Slična su i moja iskustva.
    Drago mi da ti dobro ide i da si zadovoljna.
    Ja sam, evo 11 meseci na restrikciji.
    Neko skine 22 kg za pola godine, ja sam do sada skinula toliko, zadovoljna sam, a moglo bi i bolje, cilj je još sedam-osam kg, pa da budem onako malo popunjena, za moje godine super. No, ja napravim po neki brlj.
    To nam, valjda pomaže da izdržimo.
    Dosta sam izgubila dok se nisam razbolela, moja bolest nema veze sa ishranom, ali u bolnici se moralo jest šta ima, jedino sam jela hrono hleb za doručak i posle ga nisam jela. Posle ta skoro dva meseca, nikako da se disciplinujem, pa sam tri dama "dobra", četvrti nešto zabrljam. Zato mi ide jako sporo. Verujem da će biti dobro, počinjem da punim zamrzivač povrćem da imam za zimu, mada se nadam da ću prestati sa restrikcijom do zime.
    Sve najbolje, draga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neno, čini mi se da je napredak kod tebe baš po meri. Znaš i sama da ne valja brzo i naglo gubljenje kilaže. Mislim da sam na nekim slikama i videla da ti ta linija sad odlično stoji. Samo napred i čuvaj zdravlje pre svega :*

      Delete
  3. Hvala draga za ove lepe i korisne informacije. O ovom načinu ishrane ne znam baš mnogo, pa sam ponešto i naučila. Znam da određene vrste namirnica ne treba kombinovati i to uglavnom izbegavam kad god mogu. Nemam problem sa kilogramima, ali imam sa varenjem hrane (oduvek),pa vodim donekle računa, a opet često pokleknem pred omiljenom hranom.Što reče Cale, klimaks... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, svi imamo poneku slabu tačku.. A da je hrana, ovakva kakva je u današnje vreme, izazov, to stoji... Ne daj se Vesna ;))

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Poslala sam ovaj tvoj rezime za šest meseci koleginici koju sam ubeđivala da krene sa HI. Mislim da će posle čitanja tvog bloga ući u svet HI :)
    P.S. Mene ubija hleb, sve ostalo je ok a imam 7kg viška(naš ovih koje si ti "ubila" :) mada bih i sa 5kg manje bila prezadovoljna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo Anu nek prati, ali od početka njenog sajta. Znači Moja hrono kuhinja za početnike i nema da brine.
      Gde ti nađe tih 7 kila viška nije mi jasno, ali dobro.. neću da se mešam :)

      Delete
  7. Pokazaću ti moj šlauf :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts