Kolkanon









Da sam Irkinja, verovatno bi mi ovo bilo omiljeno tradicionalno jelo. Da, sad samo da sam još i Irkinja.. 
Naime, pretražujući recepte za jela bez mesa od određenih sastojaka, naišla sam na recept za ovo, kako rekoše, tradicionalno irsko jelo. Verujem da ih ima više, ali ja sam baš nešto ovako htela. Da bude od nekih nama dostupnih i uobičajenih namirnica koje i inače koristimo.
Sad.. mogla sam ja to i iz glave.. al rekoh, baš neka bude po tom irskom receptu. 
I uopšte ne slavim Svetog Patrika, da se razumemo. Slučajno se pogodilo da se to održava ovih dana. Mislim, imam ja dosta naših svetkovina, praznika i povoda.. Ali baš je lepo što se potrefilo. Simpatični su Irci, onako raspevani, bučni i naizgled grubi. Samo ne volim kad ono razbijaju flaše o glavu..

Kolkanon (Colcannon) 


Od sastojaka je potrebno:

pola glavice kupusa (ili kelja) srednje veličine
struk praziluka
vezica mladog luka
kilogram krompira
ulje
so
začini

ja sam na svoju ruku dodala i vezu blitve (i nisam pogrešila)

Recept:

Oprano povrće očistiti, oljuštiti i naseckati na srednje sitne komade.
Krompir odmah staviti u posoljenu vodu da se kuva.
U dubljem tiganju ili sličnoj široj posudi na ulju propržiti praziluk sa mladim lukom. Pržiti oko pet minuta dok se lepo ne zacakli i dobije blagu bojicu. Ja volim da mi luk lepo porumeni, tj. da se baš lepo zarumeni. 
Onda treba dodati kupus i naliti ga sa malom šoljicom vode. Izmešati lepo sve i poklopljeno ostaviti da se krčka oko deset minuta. Temperaturu ringle držati na srednjoj vrednosti. 
Posle deset minuta proveriti da li je sva tečnost isparila pa doliti još vrlo malo vode, ubaciti blitvu i dinstati još jedno deset minuta. 
Kad sva tečnost ispari i kupus omekša, skloniti sa ringle, posoliti, pobiberiti i začiniti peršunom i začinima koje volite. Ostaviti poklopljeno.


Za to vreme i krompir bi trebalo da je skuvan. Odmah ga ocediti od vode i propasirati. Ja ne koristim mikser nego viljušku, jer ne mora da bude perfektno gladak pire. 


Pireu zatim dodati dinstano povrće i sve lepo izmešati. 


Ne čekati sa serviranjem. Ovo jelo se servira dok je potpuno vruće, tako što se u njegovoj sredini kašikom napravi udubljenje u koje se stavi kocka maslaca sobne temperature. Sobne temperature da bi se što bolje i brže otopio. 
Postoji i verzija gde se u udubljenje sipa otopljeni maslac, pa vi odlučite kako ćete. Ja sam stavila kockicu i sve pokrila jednom toplom posudom da ubrzam otapanje. 


Meni se jelo dopada. Preporučujem vam ga iskreno, Može da bude prilog uz meso (ko tako kombinuje), a kao nezavisan obrok meni je više nego dovoljan. Sad.. možda bih mogla i bez ovog maslaca u udubljenju. Ali za prvi put neka ga kao kod njih..


I srećno ko slavi! :)






Comments

  1. Ide uz irski temperament. I pivo ☺

    ReplyDelete
  2. Super, ovo tvoje istraživanje! Ovaj recept baš je za mene, samo ja ču izpustiti maslac. Sviđa mi se ovakav recept, simpl, ko iz naših glava :) :) Odlčno, hvala ti puno :)

    ReplyDelete
  3. Miriše! :-) Divno izgleda i znam, da je ukusno, kao sve, što ti pripremiš. :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts